rssFeed

Blogarchief

03-03-2019 01:09
De motor loopt weer

De motor loopt weer

07-01-2019 17:01
Body off en nieuw chassis

Sinds augustus zin we bezig de Lightweight volledig te restaureren, doordat er steeds dingen tegen zaten duurde het een paar maanden voordat het nieuwe chassies geleverd kon worden

25-11-2016 22:37
Motorkap rubbers en strip

De rubbers van de motorkap waren niet meer aanwezig. Ook de canvas strip aan de voorkant waar de motorkap op rust was helemaal vergaan.

31-10-2016 00:22
De eerste schoonmaak

Vandaag de auto eens grondig in de actief shampoo gezet. Even busje van Cartec Noord Nederland erbij en natuurlijk de Nilfisk :)

26-10-2016 15:30
Boven deuren vervangen

Vandaag bedonnen met het vervangen van de bovendeuren. Deze waren helaas volledig verrot. Bij de Land Rover Lightweight niet heel erg ingewikkeld omdat deze bovendeuren makkelijk af te nemen zijn door middel van twee bouten los te schroeven.

 

25-10-2016 23:47
De voetenbakken zijn binnen

Een van de eerste punten voor vervanging zijn de de voetenbakken van de Land Rover Lightweight. Deze zijn zowel links als rechts aardig door geroest.

Na wat rond kijken op het internet bleek Paddock Spares in the UK het beste adres te zijn.

23-10-2016 18:00
Vervangen speedo kabel

Het eerste klusje waarvan ik bij aankoop van de Land Rover Lightweight al wist dat het gebruren moest. Het vervangen van de kilometerteller kabel.

Deze kilometerteller en de snelheidsmeter gaven geen enkele beweging, dit wist ik bij aankoop al en had besloten dit zelf te verhelpen. Zaterdagmiddag alles los gehaald zodat ik er zondag direct mee aan de slag zou kunnen.

 

22-10-2016 16:00
Oorlogsverichting plaatsen

Eigenlijk nog iets te vroeg in het project maar daarom niet minder leuk. Toen deze Land Rovers verkocht werden door de domeinen waren veelal alle tactische onderdelen van de Land Rovers verwijderd. Zo ook de oorlogsverlichting