Blogarchief
De motor loopt weer
Sinds augustus zin we bezig de Lightweight volledig te restaureren, doordat er steeds dingen tegen zaten duurde het een paar maanden voordat het nieuwe chassies geleverd kon worden
De rubbers van de motorkap waren niet meer aanwezig. Ook de canvas strip aan de voorkant waar de motorkap op rust was helemaal vergaan.
Vandaag de auto eens grondig in de actief shampoo gezet. Even busje van Cartec Noord Nederland erbij en natuurlijk de Nilfisk :)
Vandaag bedonnen met het vervangen van de bovendeuren. Deze waren helaas volledig verrot. Bij de Land Rover Lightweight niet heel erg ingewikkeld omdat deze bovendeuren makkelijk af te nemen zijn door middel van twee bouten los te schroeven.
Een van de eerste punten voor vervanging zijn de de voetenbakken van de Land Rover Lightweight. Deze zijn zowel links als rechts aardig door geroest.
Na wat rond kijken op het internet bleek Paddock Spares in the UK het beste adres te zijn.
Het eerste klusje waarvan ik bij aankoop van de Land Rover Lightweight al wist dat het gebruren moest. Het vervangen van de kilometerteller kabel.
Deze kilometerteller en de snelheidsmeter gaven geen enkele beweging, dit wist ik bij aankoop al en had besloten dit zelf te verhelpen. Zaterdagmiddag alles los gehaald zodat ik er zondag direct mee aan de slag zou kunnen.
Eigenlijk nog iets te vroeg in het project maar daarom niet minder leuk. Toen deze Land Rovers verkocht werden door de domeinen waren veelal alle tactische onderdelen van de Land Rovers verwijderd. Zo ook de oorlogsverlichting
Pagina: 1, 2